EU projekti

Trag naših predaka - Europa u prostoru i vremenu

Nova školska godina, novi izazovi, novo normalno... i novi europski projekt!

Našoj je školi odobren Erasmus+ projekt razmjene dobre prakse s još 4 škole partnerice iz cijele Europe.

Upoznajte naše partnere: jezična gimnazija iz Neussa (Njemačka), politehnički licej iz Bernalde (Italija), opća gimnazija sa strukovnim programima iz Szubina (Poljska) i polivalentna srednja škola iz Rio Maiora (Portugal).

O projektu

Ciljevi

  • Razmjena dobre prakse između partnera u projektu
  • Razvoj vještina i sposobnosti naših učenika i profesora
  • Promicanje zajedničkih europskih vrijednosti, građanske inicijative i suradnje

Zadaci

  1. Prisjetiti se i naučiti na kojim idejama leži temelj Europske unije
  2. Prikazati pozitivan utjecaj EU na njezine građane
  3. Napraviti eKnjigu koja će sadržavati intervjue ljudi koji svjedoče pozitivna iskustva o europskim suradnjama, od samih njezinih početaka do danas
  4. Snimiti intervjue i napraviti video
  5. Grafovi, izvješća, fotografije – prezentirati promjene europskog društva od 1945. do danas (demografske, ekonomske, političke, kulturalne)

Postoji zajednička povijest zemalja EU, koja bi trebala biti temelj modernog shvaćanja zajedništva – demokracije, multikulturalnosti i održivosti. Taj bi se motiv trebao prepoznati u pričama ljudi koje ćemo pronaći i s kojima ćemo razgovarati.

Prvi susret partnera održat će se u Zagrebu, od 14. do 20. ožujka 2021. godine pod nazivom "Let's stick together".

Natjecanje EUnited

Radujemo se što je naša škola, zajedno s eTwinning partnerima iz Njemačke i Francuske osvojila nagradu kao najbolji projekt na natjecanju EUnited, koje se organizira u Republici Njemačkoj.

Čestitamo našim učenicima 1. razreda koji su svojim aktivnim radom, komunikacijom i promicanjem Europske unije, interkulturalizma i međunarodne suradnje, pod mentorstvom prof. Dubravke Štiglić, postigli ovaj sjajan rezultat!

Celebrate European Freedom

Već nekoliko mjeseci naši marljivi učenici 1. razreda rade na realizaciji aktivnosti eTwinning projekta: Celebrate European Freedom.

Zajedno s partnerima iz Njemačke i Francuske, kroz online komunikaciju i razmjenu zadataka, proučavali smo povijest Europe 20. stoljeća te ključne događaje koji su testirali i ugrožavali njezinu slobodu, ali isto tako vodili ljude prema krajnjem cilju - europskom zajedništvu unutar EU.

Za ovu prigodu, izradili smo i naš eTwinning kutak, gdje smo kontinuirano postavljali naše radove u obliku crteža, logotipa, 3D materijala, filmskih kritika i drugih kreativnih izražaja naših učenika.

TCA Njemačka

U razdoblju od 10.10. do 13.10.2019. godine sudjelovala sam na kontaktnom seminaru za planiranje Erasmus+ partnerstava za školsku razmjenu pod nazivom "Creative arts as a path to inclusion", održanom u Düsseldorfu u Njemačkoj. Na seminaru na kojem je sudjelovalo skoro 70 sudionika iz 27 zemalja, dvoje sudionika bilo je iz Hrvatske.

Seminar je bio namijenjen ravnateljima i nastavnicima učenika od 6 do 16 godina starosti koji se namjeravaju prijaviti na Erasmus+ program školske razmjene te traže odgovarajuće i pouzdane partnere za projekte. Pružio je priliku nastavnicima da se okupe oko zajedničkih tema i interesa, te započnu projekte razmjene.

Seminar je otvorio gospodin Henrik Schepper, predstavnik vlade distrikta Düsseldorf (Bezirksregierung Düsseldorf) u ime organizatora Kulturminister Konferenz, Pädagogischer Austauschdienst (Konferencija ministra kulture, Služba za razmjenu obrazovanja).

Ledolomac, upoznavanje sudionika

Domaćini su za nas organizirali niz predavanja o tome kako funkcionira Erasmus+, eTwining, a naglasak je bio na pripremi i organizaciji međunarodnih projekata Erasmus+ Key Action 2 – School Exchange (školska razmjena).

Predavanja su uključivala informacije o tome što je KA2 program, koji su uvjeti za prijavu, koji su rokovi prijave projekata, općenito, dobili smo gotovo sve tehničke informacije vezane za program.

Uvod u Erasmus+ programe predstavila je Sonja Harms, predstavnica Njemačke Nacionalne Agencije (PAD). Nakon toga je uslijedilo predstavljanje primjera inkluzije u školskom projektu (Henrik Schapper). Predstavio je na koji način funkcionira inkluzija u pokrajini North Rein Westfalia čiji je Düsseldorf glavni grad. Njihov sustav je sličan našemu u smislu da postoje škole za učenike s posebnim potrebama, ali se isto tako nastoji što više učenika uključiti u redovnu nastavu. Za mene je kuriozitet predstavljala činjenica da u Njemačkoj ne postoji jedinstveni školski sustav već svaka pokrajina ima svoj; razlikuju se po broju godina koje učenik polazi na određenom stupnju obrazovanja, po organizaciji i sl.

Predavanje Kako panirati projekt predstavila je Verena Michael, ambasadorica Erasmusa+ i eTwinninga. Predavanje je bilo naročito informativno s obzirom da nam je predstavila projekt koji je odobren, a u kojem sama sudjeluje. Ukazala je i na neke tipične probleme koji se mogu javiti u toku rada s partnerima iz drugih zemalja od tehničkih (npr. školski praznici nisu istovremeni u svim državama) do onih vezanih za specifične načine rada. Naglasila je potrebu da svaki sudionik pojedinog projekta ima podršku u svom kolektivu, ali i da se trebaju u obzir uzeti i neke specifičnosti, imati razumijevanja za različitosti u načinu rada među pojedinim zemljama.

Naročito je bila zanimljiva radionica Katje Hartel Performativne vježbe i metode (ne samo) za inkluzivne grupe koja nas je upoznala s nekim kazališnim tehnikama koje se mogu primijeniti u razredu. Neki od sudionika imali su mnogo iskustva u kazalištu i drami, neki, poput mene, nimalo. Metode su vrlo jednostavne i mogu ih izvesti gotovo svi, vježbe se mogu lako prilagoditi učenicima s najrazličitijim poteškoćama.

Natuknice za radionicu Performativne vježbe i metode (ne samo) za inkluzivne grupe

Verena Michael je održala i fakultativno predavanje Uvod u eTwinning gdje joj se pridružila kolegica Biljana Temelkova iz Republike Sjeverne Makedonije, također eTwinning ambasadorica. Obzirom da se slabo služim ovom platformom, a potrebna je za projekte razmjene, za mene je ovo predavanje bilo izuzetno informativno.

Za sudionike su bili organizirani tematski stolovi, teme su postavljene vezano za ključne riječi koje su sudionici naveli kao svoj interes. To je omogućilo stvarno povezivanje sudionika sa sličnim interesima oko zajedničkih ideja za projekte.

Plakat za predstavljanje našeg projekta

Tematski stolovi su rezultirali s oko deset različitih ideja za projekte koje kao središnju temu imaju kreativnost i uključivanje, a sudionici su se povezali sličnim interesima, zanimljivim idejama, ali i dobnim skupinama učenika s kojima rade.

Skupina kojoj sam se pridružila nadovezala se na osnovnu ideju kolege Frederica Verdona iz Francuske, učitelja za djecu s posebnim potrebama. Projekt treba potaknuti djecu da ispričaju svoju priču. Cilj je povećanje empatije prema članovima društva koji su na neki način deprivirani, ali ipak imaju svoju priču. Konkretno, svi u skupini sreću djecu s posebnim potrebama, a u Francuskoj postoji potreba za kvalitetnom integracijom djece migranata. Bez prihvaćanja okoline i empatije, stvarne integracije nema. Ovaj projekt je privukao dvoje kolega iz Belgije (Inge de Schuyter i Joost Staels) te Francuske (Marielle Aussel). Oni rade kao učitelji likovne umjetnosti u svojim školama.

TCA Danska

U razdoblju od 30.09. do 02.10.2019. godine sudjelovala sam na transnacionalnoj aktivnosti pod nazivom "The role of guidance and counselling in planning further education, training and career for pupils in secondary and upper secondary education", održanoj u danskom gradu Odenseu.

Odense, treći po veličini grad u Danskoj i rodno mjesto slavnog Hansa Christiana Andersena, bio je domaćin internacionalnom seminaru na kojemu je sudjelovalo ukupno 17 zemalja Europske unije, a Republiku Hrvatsku predstavljalo je četvero sudionika.

Tijekom 3 radna dana prisustovala sam raznim izlaganjima predstavnika danskog obrazovnog sustava, kao i predstavnika radnog sektora, koji su svaki iz vlastite perspektive osvrnuli se na glavni obrazovni prioritet Danske – kako povećati broj upisa u strukovne programe s 22% na 30% na nacionalnoj razini. Ključnu ulogu u tome svi vide u stručnim suradnicima – karijernim savjetnicima, koji u Danskoj djeluju kao ured organiziran u lokalnoj upravi i samoupravi, a njihovi članovi – savjetnici, odlaze u škole i u njima provode savjetovanje učenika. Ured zaslužan za škole u Odenseu i okolici nosi kraticu UUO, te se na njihovoj web stranici mogu pronaći informacije o organizaciji i vrstama savjetovanja koje se pruža mladima (dodatna nastava, tečajevi, online savjetovanje, praksa i ostalo).

S obzirom da su ovoga ljeta u Danskoj održani parlamentarni izbori te se promijenila struktura unutar ministarstava zaduženih za obrazovanje (Ministarstvo obrazovanja, Ministarstvo visokog obrazovanja i Ministarstvo kulture) domaćini su osigurali da na seminaru imamo priliku poslušati kako se više aktera ovoga gorućeg problema nosi s trenutnim stanjem u školstvu.

Tako nam je predstavnica ministarstva iznijela prezentaciju o školstvu u Danskoj (informacije o strukturi obrazovnog sustava, vrednovanju i ostalom mogu se vidjeti na njihovoj stranici) te istaknula novi smjer u provođenju savjetovanja – veću uključenost nastavnika u školama.

Preuzeto sa stranice

Jedan od govornika bio je i predstavnik sindikata učitelja, koji se kritički osvrnuo na nove pokušaje ministarstva da se "prisili" učenike kroz organizirane i usmjerene akcije na odabir strukovnog obrazovanja, ali se priklanja zajedničkom cilju, a to jest da Danska treba povećati postotak kvalificiranih radnika. Tako nam je on predstavio jedan zanimljiv promotivni video o savjetovanju, koji jako dobro odražava želje svih u Danskoj – da se na jedan sustavan, ali gotovo organski način, podrškom usmjerava učenika prema upoznavanju samog sebe i onda nakon što se akumuliraju sve potrebne informacije, on je spreman na daljnji korak.

Video se može pogledati na ovoj poveznici.

S obzirom da su naši domaćini bili predstavnici Agencije za mobilnost i Euroguidancea, iznijeli su svoje mišljenje o širem značenju savjetovanja i ulogama koje trebaju preuzeti svi sudionici u danskom obrazovanju. Više o tome može se pronaći na njihovoj stranici.

Najzanimljiviji dio seminara svakako je bio posjet dvjema školama (jedna u Odenseu, a druga u okolici) koje provode savjetovanje u zadnjem razredu obveznog obrazovanja u Danskoj (9. razred). Jedna od njih trenutno sudjeluje u eksperimentalnom projektu pod pokroviteljstvom ministarstva, u kojemu je savjetovanje organizirano kroz posjete lokalnim poslodavcima, a ima za cilj ne nužno krajnju odluku o odabiru zanimanja, već razvoj različitih vještina i kompetencija učenika. Druga škola bila je privatna škola, koja provodi danski program te internacionalni IB i koja s jednakim žarom provodi savjetovanje svih svojih učenika.

Zadnji dan seminara bio je posvećen Erasmus+ projektima i razmjenama ideja o potencijalnim partnerstvima koja mogu nastati upravo iz ove grupe suradnika.

Imali smo priliku poslušati prezentaciju jednog strateškog partnerstva, između 4 zemlje EU (Danska, Slovenija, Island i Njemačka) pod nazivom "Youth in Transition" koji se bavi integracijom mladih bez adekvatnog obrazovanja ili osposobljavanja u društvo (tzv. NEET grupa). Ovo je bio primjer jednog sinergijskog partnerstva koje je preuzelo na sebe ambiciozan zadatak zajedničkog rada na 7 intelektualnih outputa. Jedan on njih, koji me se posebno dojmio, svakako je softverski alat za online samoprocjene tzv. "strukovne spremnosti" s obzirom da u školi upućujemo naše učenike na slične alate.

Preuzeto sa stranice

Seminar smo zaključili jednom radionicom u kojoj smo istaknuli potencijalne ideje za buduće projekte, razmijenili ideje kako implementirati naučeno u svojim školama i razmjenom kontakt podataka svih sudionika ostvarili novu mrežu kontakata.

Promote & Support

Bliži se zadnji dan nastave, a mi već radimo planove za sljedeću godinu. Sretni smo što smo svojim prijedlogom aktivnosti "Promote & Support" dospjeli na kartu događanja tijekom Tjedna vještina stečenih u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju, koji će se obilježiti od 14. do 18. listopada 2019.

Benvenuti a Zagabria!

Zadovoljstvo nam je najaviti dolazak 12 učenika i 3 profesora srednje škole IIS Verona Trento iz Messine, Italija, koji će u razdoblju od 5. do 11. svibnja 2019. godine posjetiti našu školu u sklopu bilateralne suradnje i kulturološke razmjene između naših zemalja. Grupu predvodi koordinator Erasmus+ projekata Massimo Amara.

IIS Verona Trento je eletrotehnička škola koja provodi petogodišnje obrazovne programe iz područja mehanike, mehatronike, kemije, informatike, telekomunikacija, elektronike i građevine te trogodišnje programe za zanimanja tehničar za računalstvo i elektrotehničar.

Naše škole imaju velike planove za buduću suradnju te je u tijeku priprema prijavnice za zajednički Erasmus+ projekt u koji će biti uključene još 3 zemlje iz Europske Unije.

Na susretu u Zagrebu čeka nas pet aktivnih radnih dana tijekom kojih ćemo našim gostima omogućiti predstavljanje naših obrazovnih programa – opća i jezična gimnazija, web dizajner i fizioterapeutski tehničar; naš sustav visokog obrazovanja posjetom fakultetima te dodatni kulturni i gastronomski sadržaj koji će reflektirati našu tradiciju i kulturu.