Školske vijesti

Posjet Knjižnici Božidar Adžija

Povodom obilježavanja manifestacije Mjesec hrvatske knjige 2018. godine naši su učenici u pratnji profesorica hrvatskog jezika i povijesti posjetili izložbu o hrvatskoj glagoljici u Knjižnici Božidara Adžije pod naslovom [azъ-buky-vêdê].

Uz stručno vodstvo simpatičnih knjižničarki, učenici su se podsjetili na važnost pisma Konstantina Ćirila u hrvatskoj povijesti pismenosti, prve hrvatske tiskane knjige Mislal po zakonu rimskoga dvora te pregledali postavljenu izložbu s tekstovima iz "zlatnoga doba glagoljaštva". Zaključili smo kako glagoljica nije samo dio hrvatskog domovinskog identiteta, već je dijelom dio europskog globalnog identiteta.

Vježbe iz fizikalne terapije

Naši učenici otišli su na jednu od mnogih vježbi iz predmeta fizikalna terapija u Dom zdravlja zapad. Ondje su svojim dosad naučenim znanjima iz anatomije i fiziologije, rehabilitacije, osnova kineziologije i fizikalne terapije pomagali pacijentima u procesu liječenja za bolje obavljanje aktivnosti svakodnevnog života.

Svoje teoretsko znanje imali su prilike pretočit u praktičnu uporabu. I ove godine strukovni profesori i škola su ponosni na svoje učenike, koji pohvale dobivaju od terapeuta, ali i samih pacijenata.

Znakovna komunikacija

Svake srijede u našoj školi održava se tečaj znakovnog jezika, uz veliku pomoć i vodstvo suradnika iz udruge (na)gluhih Videatur.

Svim našim učenicima i profesorima omogućeno je sudjelovanje i edukacija, a vjerujem da će stečene vještine posebno pomoći našim fizioterapeutskim tehničarima.

Japanski film

Učenici su posjetili poznato zagrebačko kino Tuškanac i pogledali japanski tzv. seishun-eiga film Chihayafuru.

Projekciju ovoga filma za srednjoškolce, koji govori o prijateljstvu, časti i ustrajnosti, organiziralo je Veleposlanstvo Japana u RH u svrhu promicanja japanske kulture.

Hvala na pozivu.

Razmišljanja o Retorici

Živimo u vremenu brze komunikacije. Vrlo malo koristimo ljepotu i snagu riječi, teško se izražavamo, a još teže imamo tu moć da riječima možemo nekoga uvjeriti i pridobiti za svoje tvrdnje i razmišljanja. Vrlo često nam nedostaju pravi argumenti u komunikaciji, zapravo, zaboravljamo da sve navedeno treba učiti i vježbati. "Kraljica svih umijeća", retorika, kako je nazvaše stari Grci, danas se ne njeguje, ne poučava se i vrlo malo, u školama, skoro nikako, vježba. A toliko nam je potrebna!

Naša škola ima Retoriku kao predmet, doduše ne obvezan, ali već godinama njegujemo tu tradiciju, i zato hvala onima koji su se sjetili i ponudili učenicima da uče i vježbaju ovu, toliko potrebnu i bitnu vještinu. Ove školske godine na Retorici pridružili su nam se i učenici 1f. i 1.w razreda. To im je za svaku pohvalu, a posebno njihovim roditeljima koji su prepoznali kako će vještina pravilnoga govorenja i izražavanja otvarati vrata budućnosti njihove djece.

I zato, evo njihovih razmišljanja na 1. satu Retorike na upit: Treba li Retoriku uvesti kao obvezan predmet u hrvatske škole i što je za njih retorika?


Mislim da je govorništvo sposobnost svake osobe da se izražava na svoj jedinstven način i trebalo bi uvesti Retoriku kao obvezni predmet jer nas uči kako prevladati strah od javnih nastupa, potiče naše samopouzdanje i uči nas kako zaintrigirati slušatelja za temu o kojoj govorimo.

Viktor


Ako se mene pita Retoriku bi trebalo uvesti kao obvezni predmet, a razlog je što nam je bolja komunikacija danas dosta bitan. Npr. kada bismo imali bolju sposobnost komunikacije i bili uvjerljiviji, ljudi bi nam više vjerovali i komunikacija s drugim ljudima bi bila zanimljivija. Također, retorika nas uči boljem govoru tijela, tj. pokretima tijela tijekom govora, što je dosta bitno.

Filip


Smatram da je retorika jako važna jer nas uči pravilnom izgovoru, jasnom izražavanju i razmišljanju, što nam ide u prilog prilikom javnih nastupa, razgovora kod upisa u školu, fakultet ili posao. U prilogu da Retoriku treba uvesti kao obvezan predmet u školama je i to kako sam sigurna da će ju učenici prihvatiti s radošću jer će naučiti jasno se izražavati i bez srama izraziti svoje mišljenje.

Marija


Retorika, kao predmet u školama, jako je bitna, ali ne samo u školstvu, nego i u svakodnevnom životu. Ljudi bi trebali iskoristit u komunikaciji tu moć riječi i umjetnost riječi. Političari, profesori, liječnici pa čak i policajci, ne znaju se koristiti retorički lijepim izražavanjem, a potrebno im je u svakodnevnoj komunikaciji. U prošlosti je retorika bila zastupljenija, a danas je puno manje. Živimo u vremenu kada svatko može nabaviti oružje, neki otrov, ali malo ljudi zna iskoristiti riječi kao oružje.

Zato mislim da je jako bitno da Retorika postane obvezan predmet u hrvatskim školama, jer će nas jednog dana uništiti nedostatak riječi, a ne ratovi.

Lea